I will not be deleted

Brytyjska marka Rimmel rozpoczęła w tym roku niezwykłą kampanię pod nazwą “I will not be deleted”. Zaangażowały się w nią już takie gwiazdy jak Rita Ora, Cara Delevingne czy nasza polska makijażystka i youtuberka Red Lipstick Monster.

AGATA JAKÓBIEC


W zeszłym roku z mediów społecznościowych zostało usuniętych 115 mln zdjęć. Ktoś mógłby się zastanawiać co w tym takiego niezwykłego. Przecież każdego dnia w Internecie pojawia się i znika kilkaset milionów zdjęć. Kluczem jest powód. Zdjęcia te usuwane były przez swoich autorów z powodu tak zwanego beauty hejtu.


Beauty hejt

Beauty hejt, jak każdy rodzaj hejtu to anonimowa krytyka ludzi ukrywających się za ekranem komputera czy telefonu. Bardzo często bezpodstawna, silnie nacechowana i wyniszczająca dla jego ofiary. Osobami pokrzywdzonymi są nie tylko gwiazdy widoczne na pierwszych stronach głównych rozkładówek, których konta na Instagramie czy Facebooku sięgają kilku milionów obserwatorów. Nie o nich tutaj chodzi, ponieważ celebryci tego kalibru najczęściej zwyczajnie nie zwracają uwagi na tego typu komentarze. Gorzej jest jednak w przypadku zwyczajnych osób, codziennych użytkowniczek portali społecznościowych. Jak podaje marka, prawie 46% ofiar beauty hejtu miało zamiar okaleczać się z tego powodu. Wpisy typu: “Jedz więcej i zmień fryzurę”, “Taaaaka obrzydliwa, taaaaaka brzydka” “WTF! Dziewczyno, twoje brwi to dżungla” są na porządku dziennym każdego medium społecznościowego. Beauty hejt, według badań, skrzywdził już psychikę ponad 57 mln kobiet.


Marka Rimmel

Londyńska marka kosmetyczna postanowiła walczyć z tym zjawiskiem. Rozpoczynając akcję “I will not be deleted”, zaangażowała w nią kilka znanych szerszej publiczności celebrytek, ale również zwykłych kobiet, opowiadających o swoich wrażeniach i doznaniach związanych ze zjawiskiem beauty hejtu. Kampania ma na celu zwiększyć świadomość internautów na temat siły, jakie mają ich słowa wpisane w komentarzach pod zwykłymi zdjęciami, a także uświadomić młodym użytkownikom mediów społecznościowych ich wartość i fakt, że każdy, bez względu na to, jak się ubiera czy jaki ma makijaż, ma prawo wyrażać siebie. Dodatkowo firma zobowiązała się, że za każde zdjęcie, na którym widnieć będzie motyw czerwonego makijażu, umieszczone w dniach 16.11 – 02.12.2018, z hashtagiem #Iwillnotbedeleted oraz oznaczeniem profilu @rimmellondonpl, ufunduje jedną konsultację telefoniczną z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.