Najinteligentniejszy robot przywita Cię w hotelu

Jeszcze kilka lat temu nikt z nas nie wyobrażał sobie, że rozpoczynając wizytę w hotelu, przywita nas mechaniczny uścisk dłoni. Obecnie jest to już możliwe. Takie doznania zawdzięczamy inżynierom z SoftBank Robotics, którzy zbudowali najinteligentniejszego, jak dotąd, humanoida – Peppera, który może funkcjonować w przestrzeni publicznej.

ANNA OLENDER

 

Humanoidalne roboty są uwielbiane w Kraju Kwitnącej Wiśni, często pomagają klientom w bankach i restauracjach. Zazwyczaj potrafią wykonywać tylko kilka prostych czynności.

Pepper stał się na tyle popularnym robotem humanoidalnym, że na całym świecie sprzedano już kilkadziesiąt tysięcy sztuk różnych jego wersji. Co więcej, SoftBank Robotics zamierza posłużyć się tysiącami sztuk humanoidów do obsługi Letniej Olimpiady 2020, która odbędzie się w Japonii. Teraz jeden z nich rozpoczął pracę we włoskim hotelu nad jeziorem Lago di Garda jako pomocnik dla recepcjonistów.

 

Humanoid potrafi komunikować się w trzech językach: włoskim, angielskim oraz niemieckim, a na dodatek ma takie cechy ludzkie jak życzliwość i poczucie humoru. Ponadto ma wgraną bazę pytań, na której można znaleźć odpowiedzi między innymi na zapytanie o lokalizację spa czy restauracji, a także godziny ich otwarcia. Dzięki temu podczas sezonu bogatego w turystów uwolni recepcjonistów od uciążliwych, powtarzających się pytań.

 

Najbliższego lata Pepper z pewnością zmierzy się z nieoczekiwanymi pytaniami, nie do końca poprawną gramatyką obcokrajowców oraz różnymi akcentami. Wszystkie te rozmowy wzbogacą jego wiedzę i pozwolą poszerzyć listę odpowiedzi dzięki nieoczekiwanym pytaniom.

 

Miejmy nadzieję, że w przyszłości sztuczna inteligencja rozwinie się do tego stopnia, że taki humanoid nie tylko zamelduje nas w hotelu, przekazując przy tym klucze do pokoju, ale również posprząta pokój, czy dostarczy zamówione jedzenie.

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.